Maarten Schouten.jpg

Maarten Schouten

FrieslandCampina.jpg

Global Manager Digital HR & People Analytics

FrieslandCampina

Maarten heeft na een studie bedrijfskunde de opleiding Beleid Communicatie & Organisatie aan de Vrije Universiteit afgerond. Sinds oktober 2020 is Maarten verantwoordelijk voor Digital & Analytics binnen het globale domein HR van FrieslandCampina. Maarten is gefascineerd door innovatie en data op het gebied van human resources. “Hier is nog een wereld te winnen”. Binnen FrieslandCampina en Tata Steel Europe heeft hij diverse internationale teams geleid op het gebied van Talent Acquisition, Digital & Analytics. 

 

11.55 - 12.20 uur

Case FrieslandCampina: het opzetten van een strategie en roadmap voor People Analytics

De CEO van FrieslandCampina steekt de ambities niet onder stoelen of banken “We want to be the undoubted number one digital dairy company”. FrieslandCampina zet vol in op digitale oplossingen en data. Wat betekent dit voor de ‘People agenda’? Waar staan we nu? Hoe zorgen je ervoor dat People Analytics naast Marketing en Sales op de agenda komt? Hoe maak je een strategie en zet je snel stappen? Hoe werk je samen met IT? Maarten neemt je mee in de weg die hij samen met zijn team de afgelopen maanden heeft doorlopen waarbij een analyse van de huidige situatie en een helder plan voor de komende jaren is neergelegd.